KLASYKI W FSO

Wystawa Motoryzacji w Fabryce

Kup Bilet

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA

Bądź na bieżąco z informacjami o wystawie!

Zapisałeś się do newslettera! Dziękujemy!
Wystąpił Błąd! Spróbuj ponownie później.

AKTUALNOŚCI

Więcej informacji o Wystawie Motoryzacji w Fabryce

Fia 124 - Mniejszy Brat

Aktualności z wystawy - 8 sierpnia 2020
Fiat 124 - Mniejszy Brat

Fiat 124, który zadebiutował w 1966 roku, z marszu stał się przebojem a tytuł Car Of The Year tylko powiększył grono jego miłośników. Ten pudełkowaty samochodzik produkowany przez firmę FIAT w latach 1966-1974, dał podwaliny pod całą rodzinę modeli, w tym Fiata 125....

Czytaj Więcej

Klasyki w FSO

Wystawa Motoryzacji w Fabryce

Warszawy, Syreny, Maluchy, Fiaty 125p, Polonezy, Żuki oraz inne wspaniałe klasyczne samochody. Kiedyś zmotoryzowały Polskę, dziś są obiektem pożądania kolekcjonerów i pasjonatów motoryzacji.

Dzięki zaangażowaniu Fundacji Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki oraz pasji osób z Muzeum Motoryzacji Skarb Narodu już w czerwcu otwarcie wspaniałej wystawy gdzie w klimacie dawnej lakierni FSO będzie można podziwiać ponad 100 klasyków, youngtimerów oraz wiele innych rekwizytów związanych ze wspomnieniami z „tamtych” lat.

Czytaj Więcej

ORGANIZATORZY WYSTAWY

Fundacja Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki

Fundacja Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki

„Szanujemy naszą przeszłość, wierząc, że dając nową energię i znajdując nowe funkcje zapomnianym dotąd miejscom i ideom pomagamy w pełni zrozumieć kim jesteśmy. Opowiadając historie ludzi i ich osiągnięć sprawiamy, iż historia staje się integralną częścią naszej teraźniejszości i przyszłości.”

Fundacja Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki powstała w 2000 roku. Od 2013 jest organizacją pożytku publicznego. Główne cele Fundacji to promowanie tradycji narodowej, propagowanie postaw prospołecznych, a także rozwój świadomości patriotycznej, obywatelskiej i kulturowej.


Czytaj Więcej
Muzeum Motoryzacji Skarb Narodu

Muzeum Motoryzacji SKARB NARODU z miłości do gratów


Miał to być żart w gronie znajomych ze Stowarzyszenia Miłośników Transportu Dawnego "Nasz Tor". Skończyło się na muzeum samochodów z jedną z najciekawszych kolekcji klasyków w kraju i na spełnieniu motoryzacyjnego marzenia polskich miłośników gratów - ożywieniu hal FSO.

- Zaczęło się od satyrycznego fanpejdża, którego nazwaliśmy "Skarb Narodu", żeby ponabijać się z Januszy biznesu sprzedających różne samochody jako unikaty PRL - mówi Robert Brykała, który wraz z Cezarym Nowickim, Arturem Perzanowskim i Piotrem Adamczykiem byli ojcami założycielami zabawnej strony - łączyło nas zamiłowanie do gratów - dodaje. Sześć wygranych na Festiwalu Nitów i Korozji, wspólne wyprawy po auta do kupienia i rosnąca ich ilość zaowocowały znalezieniem miejsca, gdzie kolejne Żuki, Tarpany, Nyski, Polonezy i inne klasyki motoryzacji mogły bezpiecznie garażować. Była to pewna hala piekarni w Warszawie. Na tym etapie wraz ze swoimi autami dołączyli Andrzej Grabczyk i Maciej Bień, zaczęły się pierwsze rozmowy o możliwości udostępnienia kolekcji zabytkowych samochdów zwiedzającym, w konsekwencji których Skarb Narodu został formalnie zarejestrowany jako muzeum, bo szkoda przecież nie pokazać światu takich piękności. - Najciekawsze auta kolekcji to według mnie moja Warszawa z 1958 roku, która była drezyną, Warszawa pickup i Tarpan - mówi Robert Brykała. Gdy nadszedł czas wyprowadzki z piekarni, udało się nawiązać współpracę z Fundacją Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki oraz FSO i znaleźć na Żeraniu halę, w której zamieszkały pojazdy.

Muzeum Motoryzacji SKARB NARODU odpowiada merytorycznie za zgromadzoną tam kolekcję klasyków.

Czytaj Więcej

PARTNERZY

Odwiedź także naszych sponsorów, sympatyków i partnerów

MIEJSCE WYSTAWY

Klasyki wróciły do FSO

Klasyki wróciły do FSO


Ostatni Polonez został wyprodukowany na Żeraniu 17 lat temu. Osiem lat temu z taśmy w FSO zjechał ostatni Chevrolet Aveo. Co było potem? Niektóre hale wynajęto, gdzie indziej czas się zatrzymał, maszyny i reszta wyposażenia zostały na swoim miejscu. Pod główną bramą zakładu pojawiają się na zlotach Polonezy, Fiaty 125p, Syreny, Warszawy.

Dziś chcemy ożywić hale zakładu, który dla wielu byłych pracowników i fanów klasyków jest wciąż tak ważny. Do dawnej lakierni wróciły pojazdy wyprodukowane Fabryce Samochodów Osobowych oraz inne o których marzyli Polacy. Historia FSO będzie mieć swój ciąg dalszy.


Adres: Warszawa, Jagiellońska 88




Zrzutka na Lublina dla Muzeum SKARB NARODU